Finał konkursu Biedronki „Piórko 2020”. Zwycięska książka już w sprzedaży!

0
139

„O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” to tytuł zwycięskiej opowieści w 6. edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, napisanej przez Agnieszkę Syczyło i zilustrowanej przez Magdalenę Starowicz. Po otrzymaniu nagród finansowych o łącznej wysokości 200 000 zł, zwyciężczynie konkursu mogą znaleźć teraz swoje dzieło w sklepach Biedronka w całej Polsce, a klienci sieci – dzieci i ich rodzice nareszcie poznają przygody Malwiny i skrywane dotąd tajemnice dziadka piwnicy.

O tym marzy każdy pisarz: wejść do sklepu i zobaczyć na jego półce książkę z własnym nazwiskiem na okładce. To marzenie właśnie spełniają Agnieszka Syczyło i Magdalena Starowicz. Pisarka i ilustratorka mogą od teraz oglądać książkę własnego autorstwa w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Wszystko za sprawą zwycięstwa w konkursie „Piórko” .

Jak wygląda droga do takiej wygranej? Wszystko zaczyna się od pomysłu, potem przychodzi czas jego realizacji: momenty przypływu weny i spadku formy. Ważne, by dopracować dzieło przed zamknięciem zgłoszeń w konkursie. Następnie jest czas oczekiwania na werdykt Kapituły. W końcu kolejno dwóch laureatów dowiaduje się o zwycięstwie w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” i otrzymuje nagrodę w wysokości 100 000 zł każdy. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom w ten sposób już 1,2 mln złotych.

W tegorocznej, 6. edycji laur zwycięstwa trafił właśnie do Agnieszki Syczyło, autorki historii Malwiny. Najlepszą kreską mogła pochwalić się Magdalena Starowicz. Fragment książki w czerwcu odczytała podczas transmisji live Beata Tadla, a zwycięska okładka została wyjawiona w październiku w postaci muralu. Teraz nadszedł czas, aby debiutancka książka trafiła na półki w sieci Biedronka.

Historia Malwiny” to opowieść o tym, jak pomaganie innym może być zaraźliwe. Ta historia mogła się wydarzyć w każdym polskim mieście czy miasteczku, ale dzięki pobudzającym wyobraźnię ilustracjom przenosi czytelnika w miejscu i czasie.
– Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka

Przenieś dziecko do świata „Piórka”

Konkurs „Piórko” to autorska inicjatywa największej sieci handlowej w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. ich egzemplarzy.

W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów konkursu – obecnie można znów nabyć zwycięskie książki z zeszłych lat: „Szary Domek” autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015”), „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016”) i „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017”), „Mały Saj i wielka przygoda” Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018”) oraz „O królewiczu, który się odważył”, Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019”).

Seria książek dla dzieci od Biedronki znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. Szary Domek, pierwsza z wydanych w konkursie „Piórko” książek, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast „O królewiczu, który się odważył” otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji objął Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Onet i Radio ZET.

Szczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl
Biuro prasowe sieci Biedronka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj